![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტის საბჭოს გადაწყვეტილებით (ოქმი #4 27.04.2022) ფაკულტეტზე სამაგისტრო პროგრამის გახსნის წინაპირობაა მინიმუმ 5 სტუდენტის ჩარიცხვა.
პროგრამის სახელწოდება
განათლების მეცნიერებები
პროგრამის ავტორები
ივანე მინდაძე, ასოცირებული პროფესორი
ქეთევან ჭკუასელი, პროფესორი
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
სწავლების ენა
ქართული
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
პროგრამის მიზანი კონცეპტუალურად ეფუძნება უნივერსიტეტის მისიასა და ხედვას, კერძოდ, განათლების სპეციალისტის მომზადებას, რომელსაც ექნება ღრმა ფუნდამენტური ცოდნა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევები დარგში, გაცნობიერებული ექნება საკუთარი როლი ქვეყნის ტრადიციებისა და ღირებულებების დაცვისა და ინოვაციური განვითარების თვალსაზრისით. სამაგისტრო პროგრამა მიზნად ისახავს, მოამზადოს განათლების სპეციალისტი, რომელსაც ექნება ზოგადპედაგოგიკური და სწავლება-სწავლის პროცესთან დაკავშირებული მეთოდოლოგიური დისციპლინების სიღრმისეული თეორიული ცოდნა და დაუფლებული იქნება განათლების მეცნიერებების დარგისათვის შესაბამის პრაქტიკულ უნარ-ჩვევებს. კერძოდ, სტუდენტს აქვს პედაგოგიურ/ფსიქოლოგიურ დისციპლინების, განათლებაში კვლევის მეთოდების, განათლების სისტემის საკვანძო ორიენტირების - განათლების პოლიტიკა, განათლების მართვა, განათლების შეფასება და ხარისხის განვითარება.
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
- ნებისმიერი დარგის ბაკალავრის აკადემიური ხარისხი;
- საერთო სამაგისტრო გამოცდა - A ტიპის ტესტი;
- წერითი გამოცდა პედაგოგიკაში;
- ინგლისური ენის B2 დონეზე ცოდნის დადასტურება საუნივერსიტეტო გამოცდით ან საერთაშორისო აღიარების მქონე სერტიფიკატით.
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
ცოდნა და გაცნობიერება
სამაგისტრო პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტს აქვს სფეროს ღრმა და სისტემური ცოდნა შემდეგ საკითხებზე:
- პედაგოგიკურ-ფსიქოლოგიური დისციპლინები;
- კვლევის მეთოდები განათლებაში;
- განათლების სისტემის ძირითადი ორიენტირები - განათლების პოლიტიკა, განათლების მართვა, განათლების შეფასება და ხარისხის განვითარება;
- ინტერკულტურული და ინკლუზიური განათლების პროცესები.
უნარები
სამაგისტრო პროგრამის კურსდამთავრებულს შეუძლია შეძენილი ცოდნის პრაქტიკაში მიზანმიმართულად გამოყენება, კერძოდ:
- ქვეყნის განათლების სისტემის მიმართების განსაზღვრა საერთაშორისო საგანმანათლებლო სივრცესთან და კონკრეტული ღონისძიებების დანერგვა საერთაშორისო სივრცესთან დაახლოების მიზნით;
- განათლების მეცნიერებების დარგში მიმდინარე უახლესი სამეცნიერო მიღწევების ღრმა ანალიზი და სასწავლო პროცესში წამოჭრილი პრობლემების მოგვარების მიზნით ინტერვენციის მეთოდოლოგიის შემუშავება და განხორციელება.
- განათლების სფეროში მეცნიერული კვლევის დაგეგმვა და განხორციელება;
- ზოგადი და უმაღლესი განათლების სისტემის განათლების ხარისხის განსაზღვრა და შეფასება;
- სწავლა/სწავლების პროცესის ორგანიზაციის ფორმების, პრინციპებისა დ მეთოდების განსაზღვრა და გამოყენება კონკრეტული საგანმანათლებლო საჭიროებების გათვალისწინებით;
- ინტერკულტურული და ინკლუზიური განათლების ორგანიზება;
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
სამაგისტრო პროგრამის კურსდამთავრებულს შეუძლია :
- პრობლემის დამოუკიდებლად იდენტიფიცირების, დასმისა და გადაწყვეტის უნარი;
- სწავლის პროცესი დამოუკიდებლად წარმართვის, სწავლისა და ცოდნის მუდმივი განახლების უნარი;
- პროფესიულ საქმიანობის პროცესში რეფლექსიის უნარი;
- პროფესიულ საქმიანობის პროცესში ეთიკური ნორმების დაცვის უნარი;
![](https://tsu.ge/assets/themes/tsu/assets/img/arrow.png)
- განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო;
- საგანმანათლებლო რესურს-ცენტრი;
- ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი;
- გამოცდებისა და შეფასების ეროვნული ცენტრი;
- მასწავლებლის პროფესიული განვითარების ცენტრი;
- ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის ადმინისტრაციული რგოლი;
- უმაღლესი სკოლის ადმინისტრაციული რგოლი;
- განათლების საკითხებით დაკავებული არასამთავრობო სექტორი.